Kul att handla

Efter ljuständning på våra förfäders gravar åkte vi till affären för att inhandla diverse matvaror. Numera är det inte ofta jag är med och handlar så allt kan hända i affären dvs oförhappandes incidenter. När jag skulle handla lök så finns det en påse som innehåller plastpåsar som lökarna skall läggas i för att viktas av och prissättas med hjälp av scannnern. Jag uppmärksammade inte att plastpåsarna var slut. Vad hände , jag tog påsen som plastpåsarna låg i och lade lökarna i. Detta upptäckte frugan när lökarna skulle viktas av och undrade vad jag egentligen tänkte på när jag av en händelse fick uppgiften att inhandla lök. Jag ansåg inte detta vara en allvarlig förseeelse utan tog lapsusen med ro. I övrigt engagerade jag mig inte i handlandet utan gick mest och tryckte på scannern när jag så ansåg nödvändigt dvs när frugan kom med varan som skulle inhandlas. Pipet låter tillfredställande och är en indikation på att allt står rätt till. Allt gick bra och när vi kom till garageinfarten lades vinterdäcken på plats för att bilservicen i morgon skall sätta gummit på plats för att detsamma skall göra tjänst under ca ett halvår på våra glatta vägar i och omkring vår kära stadskärna.
Ytterligare prövningar denna kväll låg framför oss. Ett minne till datorn hade inhandlats per postorder. Efter några telefonsamtal med vår professionella son satt minnet som ett smäck i datorn och bildskärmen betedde sig som aldrig den hade vetat om att datorn saknade minneskapacitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0