Kul med missförstånd

Min gode vän K. och jag träffas allt som oftast för att avnjuta en fotbollsmatch eller hockey och då företrädesvis hemma hos K. eftersom han har anslutning till Viasat. K. är dessutom mycket duktig på att bjuda på goda vällagade smörgåsar med god dryck som komplement.
Jag har under senaste åren styrketränat tre ggr i veckan och detta har K. anamat. Och för mig är detta positivt eftersom det är kuligare att vara två som kan småprata om dit och datt under tränigen.
Efter den sedvanliga träningen i Måndags skjutsade K. hem mig och innan vi skildes åt anmälde K. att på Torsdag skulle hans fru bort på tjejträff så då kunde vi träffas och se hockeymatchen som ingick i Karjala Cup mellan Sverige -Ryssland. Jag tackad naturligtvis ja till den shangdobla inbjudan.
Stax före kl 1900 i går begav jag mig till K:s residens per cykel. När jag svänger in på gatan till K. noterar jag på avståndi mörkret att någon står med en cykelutanför K:s garageinfart. När jag kommer närmare ser jag att det är K:s dotter som står i begrepp att lasta på K:s cykel på bilen. Samtidigt hör jag att K:s dotter utbrister en aning förvånat, "där kommer Inge" till K som också är runt bilen för att köra någonstans. Min första tanke är att K. skall köra dottern någonstans eftersom K. och jag skall okupera TVn. K. frågar mig om jag är klar med smörgåsarana och har erforderlig dryck hemma. Jag förstår naturligtvis ingenting utan tar hans fråga mer som ett skämt. Så småningom när jag inser att det inte är något skämt och att på lastning av cykel avser transport hem till mig går det upp för mig att jag har missförstått Måndagens inbjudan hem till K. utan att det i själva verket rörde sig om en förfrågan från K:s sida om det passade att han kom hem till mig emedan hans fru hade tjejträff. Vi kan naturligtvis inte missa att skämta med K:s fru. Det kunde ha inträffat att K. och hans dotter hade hunnit att åka innan jag kommit fram och att vi på det viset missat varandra. Jag ringde på och stort skratt och glamm blev följden och säkert mycket prat på tjejträffen om denna kuliga händelse.
I varje fall blev det att ta en omväg till Maxi och eftersom jag inte är så rutinerad på att handla hjälpte mig K. att hitta sillburkar, mimosasallad och allt som behövdes för goda smörgåsar som det blev min tyr att stå för. På färden till Maxi ringde vi min kära hustru och förvarnade henne om vårat förestående besök. Hon uttryckte sig på sedvanligt ej överraskande sätt om mitt debacle. Nåväl väl hemma började bestyret med smörgåsarna och samtidigt avnjöt K. och jag en god välkomstdrink. Smörgåsarna var med fyra olika pålägg. Två med sill (senap och kryddinläggning) och ägg samt rödlök. En korvsmörgås med mimosasallad och saltgurka samt en enkel med Västerbottenost och saltgurka. Samtidigt den kvällen spelade Helsingborg UEFA match mot Turkiska Galatasaray. Det visad sig när jag på uppmaning av K. höll på att trycka igenom kanalutbudet att matchen gick på Eurosport och att H. ledde med 0 - 2 på bortaplan. Hockeyn förlorade vi men till vår glädje vann Helsingborg med 2 - 3. Jag fick med anledning av vinsten för H. tillfälle att ringa min vänn H.F. som är Helsinborgs supporter. Vi pratade om att komma på besök vid nästa hemmamatch men detta grusades av K. som förklarade att detta datum var det idrottsordens årliga sammankomst. Kvällen avslutades med en god San Fransisco och två trötta men nöjda ynglingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0