Avvtackning på jobbet

K. och jag tränade tidigare i dag på grund av att det var avtackning av mig på jobbet som jag haft som ett Ekonomvikariat sedan 20060731. Innehavaren av tjänsten tog sk  friår instiftat av den rödgröna röran som ett försök att få fler i jobb. Hur som helst hade jag gärna stannat kvar på jobbet till pensioneringen men chefen och ledningsgruppen tyckte att jag räknat för mycket fel och att Ekonomi kanske inte var min grej. Däremot tyckte den person i ledningsgruppen som jag räknat allra mest åt att jag räknat utomförträffligt bra men min slutsats av det hela är att det är svårt att få gamla hundar att sitta. Översvallande hyllningar från chef och övriga arbetskamnrater karakteriserade avvtackningen som verkligen var mycket trevlig med bjussningar på operatårta och annan gräddtårta. Jag fick presentkort på Intersport, ryggsäck och handduk samt Görans bok som jag tidigare mejlat chefen om att jag ville ha i avgångvederlag. Arbetet innebar att sköta den basala Ekonomin från fakturering till rapport inför Nämnden. Eftersom jag tidigare varit anställd inom ett av de statliga sektorns verkliga flum sektorer vad gäller ekonomi var det i grevens tid som jag hamnade rätt. Mer om detta lustiga spel finns att berätta men det får anstå till en andra version.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0