Ullevi 070915

Efter att ha suttit i telefonkö vid lunch tid hemma hos Sofia och Stefan fick jag till slut tag i en biljett till toppmötet mellan Kamraterna och Elfsborg. Biljetten som Martin hade bokat åt mig tidigare i veckan glömdes att hämtas ut på grund av Fredagens aktiviteter som bestod i att övervara Pontus doktorsdisputation och efterföljande fest. Men i ryggläge och telefon klarades uppgiften till slut. Blev nedskjutsad till matcharenan av Stefan och Sofia som skulle vidare till Falkenberg. Mycket folk strömade till matcharenan i soligt men mycket blåsigt väder och en aning kylslaget i skuggan på D2 sektionen rad åtta.
Matchen öppnade och redan efter fyra minuter låg bollen i det gulsvarta lagets nätmaskor bakom kepern. Det var en frispark rakt nedanför där jag satt som nickades i mål. Jubel förstås och speciellt från IFK klacken på motsatta sidan på ståplatsläktaren som var snyggt indränkt i solen och den blåvita supporter massan. Spelet, torftigt med mängder av insparkar som de båda målvakerna tävlade om att få så högt som möjligt i den starka vinden. Och så förstås mängder av försvarsnickar och fortsatt nickande av mittfätsspelarna och försök att nå forwards med långa höjdbollar allt enligt den svenska fotbollsmodellen. Hörna till IFK i den 24:e minuten nickades in  men glädjen grumlades för IFK supportrarna ca 10 minuter därefter av en felaktigt dömd frispark som Izisaghi dundrade in. Efter 34 minuter hörde jag på göterborska bakom mig "oj första bollen efter gräset". Jag vände mig halvt om och nickade jakande.
I andra halvleken kom kvitteringen. Först offside på inhopparen Alexandersson som löpte mot mål och blev av med bollen inom straffområdet på ett korrekt sätt, men domaren pekade på straffpunkten. och så var det 2 - 2. IFK spelade bättre fotboll sista delen av matchen men resultatet 2 - 2 stod sig. Gick efter matchen på lilla Ullevipuben på Stampgatan och tog en öl och tittade på V75 sammandraget från Åbys Stora Pris. Därefter var det dax att bege sig till Centralstationen och hitta hustrun med hjälp av Telias apparater. Lyckades, och vi träffades på Järntorget för att bege oss mot pastarestaurangen dit Åds och Martin anlände efter parkeringsproblem. Jag åt en god pasta rätt, kyckling med thaisås och ett glas rött. Mycket trött därefter och spårvagn till Sofia/Stefans lägenhet och direkt i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0