Nyckel till bättre spel i Allsvenskan ?

Jag är trogen tittare av Champion League matcherna och naturligtvis de matcher i Allsvenskan som numera visas på TV4 och TV4 Sport. Frågan som infinner sig hos mig när
jag jämför spelet i CL med spelet i Allsvenskan är: Hur skall vi någonsin få ett svenskt lag till en topposition i Europeisk fotboll? Hur kan Rosenborg varje år vara med visserligen utan någon reell chans att avancera från gruppspelet?
Det verkar bli så trångt och hafsigt i Allsvenskan , spelarna får ingen tid på sig att passa medan det finns mer tid för passningar i CL.
Att det blir så otekniskt i Allsvenskan beror så klart på att spelarna är på en annan nivå i Internationell fotboll. Men med ökad träning och bättre spelorganisation borde kvaliteten avsevärt gå att förbättra. All heder åt de mängder av tittarskaror som söker sig till Allsvenska arenorna, men kommer dom tillbaks?
Jag måste ändå ge en eloge till Halmstad i går kväll som hade antydningar till ett mark betonat passningsspel visserligen alltför korta passningar men hopp finns.
Göteborg överraskar med för mycket tjongande i pressade situationer. Borde inte mer träning läggas på att dels ta emot bollen på ett bättre sätt och sedan i nästa moment ta sig ifrån motståndaren. Fördelen med momentet blir att kamraterna hinner placera sig i passningsbara lägen.
Styrkan i ben och bål måste förbättras hos många, då infinner sig ett automatiskt bättre löpsteg med förmåga att snabbt växla om från korta till långa löpningar med mm.
Jag tror att det finns mycket att göra i organisation av träning och framförallt att utöka träningstiden när det gäller elitfotboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0