Vårtecken

Jag cyklade till träningen i dag utan sadelskydd, vantar och mössa. Dock med vinterjackan påtagen.
Strax efter tunneln vid Hagalundsvägen träffade jag min före detta granne. Pratade om det ena med det tredje men samtalet utmynnade i att vi med de snaraste borde träffas antingen hemma hos honom på balkongen eller hos mig på terrassen för att dela på en öl. Vi tyckte också det kunde vara gångbart med en fika någon förmiddag och då företrädesvis onsdag förmiddag för då jobbar den tredje grannen hemifrån.
Annars var det trivsamt att rulla på de nysopade cykelbanorna och samsas med en och annan inlineåkare.
Träningskompisen och jag kom överens om att vi borde utöka programmet med en ryggövning. Nya övningen innebär att vi går upp med bålen i horisontalläge och tar tre simtag. Vi tror efter konultation med en träningskamtat att det stimulerar ryggens mitten muskler. Annars har vi planer på att få med sneda magmuskulaturen också men där har vi inte kommit på någon bra övning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0