Privata Barnsjukhus

I dag på DN debett argumenterar tre läkare för att inte tillåta privata barnsjukhus. Detta på grund av att det strider mot FNs barnkonvention. Så är det naturligtvis inte utan de tre läkarna lägger fram sina politiska åsikter och använder FNs barnkonvention för att förstärka sin argumentation. För att ta ett enkelt exempel om jag kommer in med mitt barn samtidigt som en annan förälder på vårdcentralen och jag eller den andre föräldern får komma in till läkaren före den andre skulle detta strida mot FNs barnkonvention enligt läkarna. Vi blir alltså inte lika behandlade. Det är ju just så det går till i Sverige att alla inte blir lika behandlade därför har alternativet med privata sjukhus tillkommit. Således att kunderna skall ha valfrihet. Det är en utopia att alla skall få lika behandling. Hur stora resurser skulle tilldelas sjukvården till för fång för andra samhällsområden. Det är ju trots allt så att resurserna är begränsade. Och hur skulle andra samhällsområden organiseras om vi skulle prioritera sjukvården in absurdum?

Kommentarer
Postat av: Teela ♥

Nu har jag ny blogg & bloggnamn

2008-08-19 @ 10:37:10
URL: http://www.metrobloggen.se/teela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0