Pyset

Jag hade inte tänkt blogga på Julaftonen men kan inte undgå när jag läser i NWT att nämndordföranden för teknik och fastighetsnämnden har fått punka och därför tänker åtgärda gruset på cykelbanorna.
http://nwt.se/karlstad/article450333.ece

Det skall bli skönt att slippa åka omkring med cykelpumpen på pakethållaren. Och framförallt kan hjärtat hoppa ned på sin rätta plats när jag cyklar och inte sitta och pikka uppe i halsen.
Dessutom förutspår ordföranden att viss ersättning kan komma att lämnas till drabbade. Själv har jag inte haft samma budget som ordföranden dvs jag har inte kunnat lämna in cykeln när pyset har inträffat utan har själv åtgärdat skadan. Kostnaden jag haft belöper sig på 27 kronor för en ask innehållande en tub cellusion och några bötter samt ett litet sandpapper . Hur min timpenning skall räknas överlämnar jag till kommunen. Grundas det på min avtalspension blir det billigt för kommunen.
Viss tanke infinner sig: Kanske vore det bra i fler makthavares beslut om de testade konsekvenserna på sig själva eller kommunens tjänstemän innan besluten fattas.
Tyvärr kan det vara så att tjänstemännen har tecknat ett tioårigt avtal med grusföretaget som mal ner till vassa sten. Då är det bättre att å skattebetalarnas vägnar pyset får ha sin gång.
Två cyklar den ena redo för avfärd den andra i väntan på reparation

Kommentarer
Postat av: samme

are e bra

2009-01-01 @ 18:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0