Förmiddag

Sitter i skuggan mellan huset och garaget. Skuggtemp 27 grader. Grannen kom över tidigt i morse och snackade. Han hade tagit två dagars semester för att underhålla huset. Själv filade jag på utsidan av buskarna mot gångväg och allmäning för att undvika att kommunen klagar. Vi planerade in en fika efter en timmas arbete. Ännu tidigare vid grötfrukosten passerade goda vänner på dagens motionsrunda. Vi kom överens om att ses senare i eftermiddag inför GP tävlingarna. Holm gör sitt sista framträdande på Tingvalla. Jag önskar honom lycka till med tävlingen och fortsatta förberedelser inför OS. Ett verkligt äss med avseende på noggrannhet i träning och förmodligen allt annat han företar sig. Jag har haft förmånen att betrakta honom vid ett flertal träningstillfällen och därmed är det ingen överraskning för mig att han når sina framgångar. Vad var det den gamle stjärntränaren för det sovejetiska ishockeylandslaget en gång sa? "Visa mig hur laget tränar och jag skall förutse resultatet." Fikat blev till en trevlig samvaro med diverse småprat men även diskussion om världshändelser mot bakgrund av dagens DN:s ledare och debatt artiklar. Lewin skriver i debattartikeln att 1968 års "revolt" ledde till att professorsauktoriteten försvann från Universiteten. Vissa myndigheters agerande mot sina kunder präglas ännu i dag av för mycket auktoritet grundat på direktiv uppifrån snarare än självständigt praktiskt tänkande från handläggarens sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0