Fredag och avresa till Göteborg

Sedvanlig packning och denna gång även med cyklarna därbak på bilen. Ena sadeln fick tas av för att få det hela funktionsdugligt. Kom fram vid pass 1700. Fyra timmar innan konserten börjar. Stefan serverade kall öl och Sofia stod för en oförglömlig sallad. I god tid infann vi oss på förutbestämda platser. Redan på plats var välkända figurer från Henstad. Bruce drog i gång exakt klockan nio. Öronproppar i och kikare runt halsen. På innerplan ivrigt viftande fans tillhopa över 50' pers. Efter dryga två timmar gjorde B. första antydan till att dra sig tillbaks men icke strax före kl 2400 var alltihop till ända. Mannen bakom mig fällde yttrandet "det bästa är att jag har biljetter till i morgon också". Hm tänkte jag. Jag var en av de få på Nya Ullevi som inte var hel tänd på föreställningen. Den enda text jag kunde urskilja från den extremt höga ljudmattan var en bit som innehöll veckodagarna och text efter varje dag som jag inte kunde höra. I några andra bitar kunde jag urskilja orden baby och party. Jag borde ha förberett mig bättre och lyssnat in Bruce bitar och memorerat texten för att ha bättre behållning av framförandet. Cyklarna stod kvar och runt Ullevi i folkmassan rullade vi sakta mot Hedens korv kiosk. Hustrun i kö en halvtimma men resulterade i en god mosbricka med tjock grillkorv och en kyld mer. Vid pass halvtvå var vi åter i dotterns lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0