Söndag

Morgonen inleddes med sedvanlig frukost för min del bestående av rutinmässig havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Förmiddag i Haga med fika på Hagatorget omgivna av hungriga duvor. En aning skiftande väder med kyliga vindar och sol emellanåt. Vi beslöt oss för att ta en promenad uppför de 189 trappstegen till Skansen Lejonet.Väl upp beundrade vi den storslagna utsikten över delar av Göteborg och frågade oss vad för kyrkor vi såg här och var. Tele kontakt med Syrran medförde att vi träffades på kondis i Haga och fick deras syn på Lördagens Brucekonsert. Ulf och Annika är mer rutinerade på konserter än sin äldre bror med hustru vilket medförde samma syn från deras sida på evenemanget som tidningarnas bejublade granskning. Eftermiddagen inleddes med cykelorientering till Sonen med uppehåll för inköp av grillad kicken. Andra etappen av Touren åsågs tillsammans med att kycklingen fick smaka på allas magsaft. Kvällsplanen för min del var Örgryte - Sirius i Superettan. Hustrun påtog sig ansvaret att hitta vägen till Valhall, vilket hon också lyckades med. Vi tog avsked och jag gick in genom Valhalls grindar, för att upptäcka att jag kommit fel på ståplats. Ut igen och in på rätt sida till en bra sittplats. Småtrevligt spel överraskade mig rätt så många smånättaåassningar efter marken. ÖIS var det bättre laget men Sirius hade en del contringar som var farliga. Regn i slutet av matchen. Cykel genom Heden och över Avenyn genom Allen hem till S och S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0