Sommarpratarna

Ett av P1.s bästa program är det årligen återkommande ”Sommarpratarna”. Jag har just sett presentationen av årets pratare. Det gick en rysning genom kroppen när jag fick höra strax före kl 1300 att presentationen skulle ske just i dag. Anklagar mig själv för att vara dåligt påläst. Speciellt ångerfull blev jag när jag fick reda på att lyssnarna själva fick rösta på en sommarpratare och jag inte hade uppmärksammat detta. Programmet är unikt på det sättet att man lär sig oerhört mycket av andra personers berättelser, det är känslosamt att höra vad människor varit med om mm. Jag minns ett av de första programmen jag hörde någon gång i slutet av åttiotalet, tror jag det var. Jag stod i garaget och målade bräder. Det var di Leva som sommarpratade på ett oerhört fängslande sätt. Tidigare har det mest varit på semestrarna som jag lyssnat , nu har jag friheten att lyssna på alla programmen om inget annat kommer emellan. I år får vi höra bland annat en rysk före detta spion som verkade i Sverige och en amerikansk elitsoldat som varit med om tre amerikanska invasioner och som har en svenska till kärlek. Björn Ulvaeus har radion lyckats övertala. http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=426515&ref=puff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0