Bra med skadorna i Fotbollslandslaget?

Tråkigt och ledsamt naturligtvis för de enskilda spelarna som lider både fysiskt och kanske mentalt på grund av skador. För Lagerbäck blir det arbetsamt att förklara det komplicerade spelsystemet för alla reserverna. Kanske blir det inte så svårt för de har ju de flesta åtminstone hört de arbetsamma utläggningarna tidigare. Hoppas de tänker "jag skall banne mig gå in och spela bollen till närmaste man så fort jag kan och inte nog med det jag skall ta emot bollen på ett tekniskt sätt och ha klart för mig vilken medspelare jag skall passa bollen till." Ett bra utbildningsmoment är att titta på filmen från VM finalen 1958. Speciellt momenten när laget sågar sig i genom mittfältet med snabba precisa passningar. Kolla Greens bollmotagningar och snabba uppspel. Höjdbollar till anfallare var bannlysta. Konstigare direktiv än att beordra markspel och få höjdbollar mot anfallarna behöver inte en landslagscoach i fotboll gå ut med. Förutsättningarna för ett bra resultat finns med många nya spelare som inte är bundna av auktoriteterna Mellberg och Larsson. Nytt friskt tänkande kommer in och dessutom ungdomligt mod. Dax för Berg m fl. Hoppas vi får se svensk gladfotboll mot Portugiserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0