Brev till en riksdagsledamot

Hej! Politikers uppgift är att skapa förutsättningar för att företag och organisationer skall anställa folk. Detta är alliansens vision. Men den är för klen. Varför inte ta ett radikalt grepp och se till att människor kommer ut i arbetslivet. När jag går runt i samhället och ser mig omkring frinns det många som jag tycker ganska meningslösa jobb som borde rationaliseras bort. Men det går inte och då inställer sig frågan varför inte skapa fler menigslösa jobb enligt den allmänna åsikten. I USA finns det dörrvakter, servicepersonal vid hotellen som bär väskor, servicepersonal vid restauranger som bär brickor till borden. Varför inte ha sådana tjänser i Sverige? En million står i dag utanför den ordinarie arbetsmarknaden, det är en utopi att ens tänka sig att hälften av dessa någonsin kommer att få ett ordinarie jobb. Vi måste ändra attityden till arbete och acceptera att alla skall vara med oavsett om de är dörrvakter eller anses nyttiga för ett företag på annat ställe. Ex under polisen borde finnas ett antal “vittnen” som i rikliga antal är ute på de marknader där den värsta kriminaliteten finns. Således uniformerade människor som inte har rätt att ingripa men finnas på plats således på gator och torg och då förstås företrädesvis helger och sena timmen. Du som är riksdagsledamot tänk inte för komplicerat och i gamla hjulspår utan var radikal och lägg fram obekväma förslag. Det kanske Du redan gör vad vet jag. Ha de gött Inge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0