Veronica Palms babblande

Är det någon som förstår Veronica Palms snack om att vi skall arbeta mer? Studietiden skall förkortas. Pensionsåldern skall höjas. Utanförskaparna skall hjälpas in på arbetsmarknaden med välfärdsåtgärder. Alliansen vill minska bidragen så att fler stimuleras till arbete. Mer välfärdsåtgärder betyder antagligen mer resurser till ineffektiva AMS. Mer resurser till rehabåtgärder vad nu det betyder. Är det fler ledare till stavgång? Tror Veronica Palm att människor är fullständigt hjälplösa när de förlorar jobben? De flesta vill inget hellre än jobba och tjäna pengar det är bara det att det finns inga meningsfulla jobb åt den miljon just en miljon svenskar som vill in på arbetsmarknaden. Sluta prata smörja och lev i verkligheten. Jag skulle skäms om jag lät mig intervjuas i radio och TV och stå och snacka en sådan massa smörja. Nu till styrketräningen så jag blir lugn och fin och avslappnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0