Sammanfattning

Året började med födelsedagsfirande och en veckas vistelse på Lanzarote. Fortsatte med tillfällig flytt till Gbg för att komma undan början på köksrenoveringen mm.

När jag åter var hemma tillbringade jag ledig tid i TV rummet omgärdad av köksinredning och andra attiraljer i ca sex veckor. Tur att jag kunde övertala gamla Mor att bjuda mig på middag. Då fick jag avnjuta sådana läckerheter som ströming med mos, stekt makrill och så kan mamma koka en god ärtsoppa.
 
Sista veckan i mars var det dax för hela familjen plus S. att samlas för avresa till Lavagiorosso och en veckas gemensam tillvaro.

I mitten av juni samlades goda vänner för att fira en man i hög ålder. Trädgårdsfesten var lyckad och kommer att minnas länge.

En semestervecka tillbringade vi i Gbg med cykelturer bl annat ut till Särö. Några härliga baddagar blev det också tillfälle till.

En intensiv cykelsäsong påbörjades i slutet av maj. Jag tillsammans med goda vänner lärde känna omgivningarna kring Karlstad ordentligt. Rundorna gick både öster,väster och norr ut samt ut på ön. Om jag kommer i håg rätt gick den första rundan upp till Deje tillsammans med kompisen. Paus blev det på Deje torg. Solen sken gött och kaffet med tilltugg från fiket smakade kalas. Se'n blev det ytterligare några Dejerundor. Vid ett tillfälle hade jag förmånen att få pröva på kusinens hälsokur.

Första veckan i oktober var det dax att något försenat dra i gång styrketräningen. Träningen har pågått tre dagar i veckan utan avbrott med undantag för den 23 december då jag fick slopa träningen på grund av förberedelser inför julafton.

Första veckan i maj var jag tvungen att sluta med simträningen två dgar i veckan på grund av exem förorsakade av kombintionen urinämnen i huden i och klor i vattnet. Det var i alla fall  det mest sannolika.

I övrigt har det varit det mest intensiva året med bloggningen. Några insändare i NWT har det blivit. Intresset för korsord har väckts.

Pensionärslivet är en skön tillvaro. Stiger för det mesta upp vid åttatiden och tar del av den offentliga samtalet i form av DN ledare och Dagens Arena. Följer börsöppningen samtidigt som jag lyssnar på Ring P1 och fikar.

Kollar på riksdagsdebatter, interpellationer och RDs frågestund. Tar del av offentliga debatter och andra bra samhällsfördjupningar som sänds företrädesvis på förmiddagarna på TV2 och SVT24.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0