Klimatchat

Kul med chattar. Jag deltog i DNs klimatchat nu på förmiddagen. Jag fick igenom några frågor.
http://www.dn.se/nyheter/chattar/2.1254/

Vad lite jag vet om förhandlingarna är en konklusion en annan är att förhandlingar och överenskommelser utan juridiskt bindande avtal och därmed också sanktioner inte kommer att bidra till att minska jordens uppvärmning och klimatproblemet. Att bli stoppad av polisen när jag kör 80 på en 50 sträcka och få ett papper där det står att om jag inte bättrar mig inom fem år så blir jag kanske utsatt för böter bidrar inte till att jag ser det allvarliga i situationen.


Om det nu är så allvarligt som det är varför finns det så få politiker som på regional nivå går före och inför radikala åtgärder? Allmänheten är oupplyst och sövd av alla julförberedelser och annat som ytterligare lägger bördor på jordskorpan och haven. Att lägga klimatmötet strax före julfirandet är inte vidare smart. Jag vet inte så noga men muslimerna kanske inte firar jul samtidigt som vi och de är ju många så de kanske är mer uppmärksamma på vad som händer än den kristna världen.

Jag undrar när det blir kommersiellt gångbart med elbilar i landet? Dvs att åtminstone 50% kör med elbatterier.
Eftersom transporterna för vår del är den största boven borde lokala politiiker vidta drastiska åtgärder med det snaraste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0