Eftersnack och vad gör livet värt att leva

Vad gör livet värt att leva?

Utan tvekan att efter  kontorsarbetarlivet söka och skapa trevliga aktivteter som gör vardagen värd att se fram emot. Jag tror mycket på att skapa vardagliga aktiviteter som inte är så pretantiösa. Utnyttja det som finns och det som jag under långt liv har skapat i form av intressen eller hobbies. Något nytt är inte heller onyttigt att ställa sig inför.

Kolla vad barnen sysslar med och har sin livsförsörjning med och glädjas åt att de har det bra. Att ha en lugn och bra relation med hustrun.

Jag beter mig rutinartat och den ena dagen är ganska lik den andra men det som gör den olik är möten och samtal med människor.

Ena dagen träffar jag en gammal idrottskompis och har ett kort men intressant samtal med.

Andra dagen ett par som simmar och som det är kul att samspråka med en halvtimma eller så efter badet.

Yrkesmänniskor som jag träffar när jag utövar mina aktiviteter ger också en dimension till vardagen

Dagligen händer nyheter som är spännande att ta del av  och reagera inför.

Just för tillfället umgås jag varje dag med min mor och det är en gemenskap som jag inte varit så bra på tidigare men det nya är det mest spännande.

Våren börjar så smått komma närmare in på kroppen. I går var det första gången jag cyklade till badhuset utan mössa och handskar. Visserligen mötte mig en hisklig motvind på vägen hem men ändå var det skillnad.

Snart kan det bli morgonfika på terrassen och det ger tillfälle till möte med grannar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0