Rättegången mot Svanstedt

S är anklagad för djurplågeri tillsammans med två andra tränare.

Svanstedt uppfattas av mig och andra som en trulig person som är svårtillgänglig när det gäller TV interviewer.

Den pågående rättegången skall jag följa med intresse.

Jag fäste mig vi en bandad inspelning från rättegången då S kommenterade en fråga från åklagaren med "vem skulle vilja sitta en halvmeter bakom en häst som blivit utsatt för grisfösare".

S redogjorde för en incident när en anställd skulle sko en häst. Inte bara en gång utan flera var den anställde som nu är kusk och tränare inte snäll mot hästarna när skon skulle sättas på. S tvingades avskeda vederbörande.

Dagens Rätt rapporterar från rättegången då sätter jag mig i soffan tillsammans med dagens lunch. I dag förhörs nio vittnen som samtliga i förundersökningarna har förklarat att S använt grisfösare för att få hästarna att springa fortare.

Vad skall jag tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0