Brev till Sahlin och Reinfeldt

Hej på Er! 

Det som spelar störst betydelse på långsikt är förstås att små företag bildas i landet och att små företag växer till
medelstora. Vi lär ha för få medelstora företag i landet.
 
Alla åtgärder små som stora för att förbättra attityder och klimat för företag är av godo och nödvändiga. Därför tycker jag Olofsson är helt rätt ute när hon kräver att LAS skall avskaffas för företag med mindre än tio anställda. Stora företag och organisationer har förhandlingsrätt så där är det inga problem i det ärendet. Jag har stor erfarenhet av detta vid flytten till Arboga och även senare i kommunen.
 
Även förslaget att barn skall födas med F-skattesedel är bra. Jag håller med Dig/Er om att det är löjligt med valdebatten om dessa ständiga reformer som skall genomföras. Jag skulle vilja bilda partiet "Reformstopparna". På partiprogrammet skulle prioriteras att få ned statsbudgeten med låt oss säga i ett första steg med 200 miljarder. Den är förnärvarande på 800 miljarder.Kolla på http://www.sweden.gov.se/sb/d/2548/a/144876
 
Genom att avskaffa arbetsförmedlingen (80 miljarder). Ni känner tidigare till min inställning till försvaret (25 miljarder). Biståndet halveras och överföras till privata entreprenörer (15 miljarder). Stödet till kommunerna avskaffas (75 miljarder). Där har Ni 200 miljarder.
 
Då får vi ett överskott som i en första etapp skall användas till att avskaffa låneskulden 1 075 miljarder. När det är gjort uppstår ytterligare en besparing på 25 miljarder på nuvarande räntenivå.
 
När jag får makten skall jag omedelbart sälja ut alla statliga företag och då i första hand Vattenfall och LKAB,Nordea,Telia,SAS mfl. Då kan jag i ett svep eliminera statskulden. och då inträffar det sensationella att vi har ett överskott på dryga 200 miljarder. Det tar alltså mindre än tio år att bygga upp en fond på mellan 1,5 och 2,0 billioner kronor. Vars avkastning kan användas till t ex förebyggande hälsovård och förbättrad vård till gamlingar.
 
Ni kan förställa Er vad som skulle hända om vi finge ett företagsklimat som sänkte arbetslösheten till 2 - 4%. Vi skulle bli rikare än Norge med den väl utvecklade industrisektor och växande tjänstesektor som vi har till det kommer att vi arbetar ihop pengarna inte som Norrmännen som sitter och väntar på att det skall komma allt mer ur havet.
 
Sjukvården är som den är och där behövs givetvis stora reformer. Främst privatiseringar i första hand av primärvården och att länssjukhusen ex Karlstads lasarett görs om till ett styrt företag. Universitetssjukhusen förblir naturligtvis i statlig ägo.
 
Mycket att prata om
Hälsningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0