Rekord

Kände före start att något var på gång. Kroppen kändes OK och mentalt var jag helt fokuserad. In mot första kilometer märket och klockan hade hunnit till 10 min. Starkt, tänkte jag nu blir det nytt rehab rekord.

Tryckte på i lätta motlutet och började föra med armarna som en riktig gångare vilket gör att gången blir mer koncentrerad och stabil.

Oj tänker jag när jag kollar på klockan och sekundvisaren inte passerat 20 min utan är på 19,50. Svettpärlorna börjar kännas i pannan. Skönt!

Förstår att det skall bli något extra vid tre kilometers märket och mycket riktigt tredje kilometern har gått på 9,20.

Känner att steget i branta småbackarna är något helt annat än vad det varit för några veckor sedan. Jag kan nu behålla steglängden ungefär i allafall även uppför och behöver inte sätta ned foten under kroppen.

I mål på 40,50. Rekordslakt med 2,50. Pulsen 10 sek efter målgång 120 slag/min. Bra!

Kommentarer
Postat av: Emil

Bra jobbat morfar!! Snart är du lika stark som jag o kan hänga med när jag gör bensprattel :)

kram

2010-08-16 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0