Skidåkning

Det var åtskilliga år sedan jag stod på ett par skidor. Nu har det hänt. Jag bor så till att det är bara att spänna på laggarna vid farstun efter att ha försökt valla på gammalt vis. Därefter knappt en kilometer till fantastiska skidspår.
Tack för den insatsen till Grava skidklubb men även till Bryngfjordens golfklubb som gjort att terrängen blivit rensad inte bara för golfspel utan nu också för skidåkning.

Jag förberedde skidåkningen med början i Söndags. Då med att hitta skor och annan utrustning samt skidorna. Därefter blev det en knapp timmas gåning på skidorna med något inslag av att försöka åka.

I dag dock betydligt mer rejäl skidåkning med försök till att staka bra och samtidigt vikta över kroppstyngden på varje respektive ledskida. Mest skräckslagen blir jag vid minsta utförslöpa och ser jag att den avslutas med en böj stoppar jag med stavarna och tar det ytterst försiktigt.

Mest glädjande är att jag förnimmer styrka i stakningen till följd av den långvariga styrketräningen för axlar och överarmar. Tyvärr har styrketräningen också en baksida i och med den kraftiga muskeltillväxten med åtföljande viktökning som resultat.

Härligt väder med ca -10 grader och en blek decembersol gjorde att upplevelsen blev näst intill fulländad. En i går tillagad lasagne väntade i kylskåpet och smakade utmärkt efter 1 1/2 timmas utevistelse. Gött att efter halvtimmas ryggläge komma på fötter och dokumentera dagens viktigaste händelse medan mörkret faller på.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Go pappa, go pappa!!

Grymt med skidåkning. Då väntas garanterat träningsvärk imorgon ;)

Blev vallningen bra?

2010-12-14 @ 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0