Synpkt till Rd ledamot

Jag måste påverka landskapets riksdagsledamöter. Därför gick jag in på Ann-Christine Johanssons blogg på VF och kommenterade interpellationsdebatten i dag. Visseligen gällde hennes blogginlägg jordbrukspolitiken men va tusan spelar det för roll.

http://blogg.vf.se/anki/?p=758#respond

I dag när jag lyssnade på interpellationsdebatten i Rd fick jag ytterligare bekräftat att ledamöterna är för många.
Bedrövlig, komisk och intetsägande debatt.
Mer vill jag och många skattebetalare ha för höga riksdagsarvoden.
Hoppas att inte för många såg debatten. Eller också hade det varit bra om fler sett eländet för att det hade onekligen ökat på politikerföraktet.

Interpellationen från soc gällde huruvida statsministern hade förtroende för näringsministern.
Och debatten kom att handla om Vattenfall.

Jag hoppas att Du kan vara kritisk mot dina partikamrater avseende argumentationen i debatten och fråga i synnerhet Bosse Ringholm hur han kan uppträda med en så’n löjlig egotrippad argumentation.

Så klart skickar inte statministern fram näringsministern om han inte har förtroende för näringsministern utan då byter han ut vederbörande, eller hur? Och vad beträffar Vattenfall är det soc som har styrt företaget i sexton år.

Det verkar som soc har kommit på alla bra ideer just de senaste tre åren. Varför har soc inte åtgärdat de orättvisor i samhället som partiet nu är så angelägna att få tillrättade på en mandat period. Ex fattigpensionärernas låga pensioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0