Mail till Sven-Erik Österberg

Med anledning av DN debatt i går http://www.dn.se/opinion/debatt/sa-har-vill-vi-forandra-regelverket-for-a-kassan-1.1021690 skriver jag till Soc talesman i arbetsmarknadsfrågor.

Hej!
 
Jag läste Ditt debattinlägg i DN igår 20100104. Du vet kanske lika bra som jag att det finns inga regler som skapats efter som Du säger omfattande utredningar som garanterar att enkelheten i hanteringen kommer att uppfyllas.
 
Nitiska tjänstemän/kvinnor som är rädda för att inte i minsta detalj uppfylla lagens krav skall sitta och granska dessa ansökningar om diverse bidrag som ca en million av oss är beroende av.
 
Jag redovisar nedan en genomgripande översyn av statbudgeten som soc borde gå till val på. Människor måste ges ett klart och tydligt alternativ till dagens politik om soc skall kunna återvinna makten.
 
Ytterst få läser debattartiklar och förstår vad det handlar om även om Du hade den imponerande siffran av 157 kommentarer till artikeln.
 
Och människor är genomtrötta på Försäkringskassa och Arbetsförmedling. När politiska visioner skall omsättas av tjänstemän i statliga verk blir det sällan bra. Ta bara ex med den nyss genomförda vargjakten som ett litet ex. Jag häpnar när Lsty skickar ut 12 000 "jägare" för att lägga ned 27 eller var det 29 vargar. En repr från Naturvårdsverket står i TV och förklarar att det enda kriteriet som funnits på att få kallas jägare är att vederbörande har en väl inskjuten bössa. Mer kräver jag som skattebetalare.

Förslaget som jag skickade till Sven-Erik är detsamma som går under rubriken "Alternativ"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0