Svar till Jens

Hej!
 
Tack för de nyanserade kommentaren. Ja, vad skall en vanlig väljare här i sverige gå på? Om väljaren som jag är
djupt kritisk till byråktati som jag antar är allt för omfattande i ex SIDA.
Jag har den inställning att privata entreprenörer ofta lyckas bättre än kolosser i form av ex Arbetsförmedling, den offentliga
sjukvården även om den är oerhört bra när man väl kommer i kontakt med den.
Jag blev imponerad av Percys uppriktiga och ärliga som jag uppfattade det redogörelse för sin inställning till utvecklingsländerna.
Och den hade han haft inte bara nu med pensionspengarna utan inställningen hade genomsyrat hela hans livsgärning.
 
Tack än i gång för Din kommentar, det var oerhört roligt och intressant att få den från en som står mitt upp i verksamheten
att hjälpa kanske de allra fattigaste.
 
Här hemma har senaste dagarna uppstått en debatt om det är rätt att utvisa romer som livnär sig på att tigga på gatorna.
 
Frankrikes regering har i veckan fattat beslut om att riva de romska lägren och utvisa dem.
 
Hälsningar och lycka till i Ditt viktiga jobb
Inge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0