Återgång till det normala

En  aning sent möjligen men i alla fall igår kom jag upp på cykeln. Således ett ytterligare steg mot ett normalt rörelsemänster efter reparationen. Mentala spärrar och tron på att det skall gå åt skogen och inte att allt är möjligt är säkert ett stort hinder för att det inte blir mer än det blir. Men så klart det kan gå åt skogen också om jag gapar över för mycket. Omdömet har en stor betydelse i alla avvägningsbeslut. Realistiska målsättningar och avstamp med jämna mellanrum mot visionerna kan vara ett bra mönster i beslutskjedjan.

Nåväl jag var inte så där väldigt skraj för att klättra upp på sadeln jag hade förberett mig i tre veckor genom att cykla stillastående ca 2 - 3 ggr iveckan. Första turen gick runt kullen på gatan hemma. Tyckte att det kunde räcka så men hustrun proppsade på att vi skulle ta en längre tur på området. Så blev det. Och damcykel får det bli ett bra tag framöver. Men det är i alla fall gött att kunna förflytta sig över större ytor än det blir med enbart kryckor och stavar.

Apropå att allt är möjligt såg jag i går på sportspegeln en kille som klarade klassikern på ett dygn. Tror det var 20 tim. Visserligen hade han hjälp av starka maskiner att förflytta sig mellan tävlingsområdena. Anders Linden heter han och är elit cyklist. Jag tycker det är imponerande att cykla runt Vättern på strax över 7 timmar. Anders hade före innan han klarade Vättern på 7,07 åkt Vsaloppet och simmat Vansbrosimningen. Cyklingen följdes av Lidingöloppet. Till helgen väntar SM på cykel. Är han en föregångsman eller är han dumdristig?

Härligt, det är Täppas i fjorton dagar framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0