Tuff dag

I går var en tuff dag. Jag steg upp halv sju. Åt den vanliga gröttallriken med hemmagjord lingonsylt och linfrön som jag börjat med efter att ha fått rekommendation att det är nyttigt med linfrön från dottern.

Läste snabbt DNs ledare och debatt. Började med rehab träningen kvart över sju för att vara färdig halv nio.

Därefter till vårdcentralen för Waran provtagning. Oj vad folk det var på centralen. Frågade närmast väntande om det utbrutit epedemi. Skratt till svar. Det vilar en dov stämning på centralerna. Få pratar med varandra trots att när det är mycket folk som väntar sitter folk nära varandra. Och väntetiderna är långa stundom. I går var det 10 före mig till labbet.

Jag kom i samspråk med en väntande som jag sett förut på centralen. Han liksom jag var Waran knaprare. Jag förstod på honom att han hade en mer liberal inställning än jag till förhållandet mellan Waran och alkohol. Fyra öl minskar Waran intaget med en halv tablett hade min kompis luskat ut men andra saker spelar också in, så säkert var det inte.

Han var intresserad av varför jag medecinerades med Waran och det fick han veta. Och då fick jag beröm för han tyckte att jag rörde mig som en normal individ. Han berättade också att hans kompis hade opererat höfterna med inte så gott resultat. Jag berättade för honom rehab träningens betydelse och att det gäller att inte tulla på passen utan att verkligen vara sträng mot sig själv och göra de övningar som sjukgymnasten rekommenderat och gärna lite till.

Tiden gick fort när vi språkades vid hela tiden och den dryga halvtimmen var snart över och mitt nummer klickade fram på tavlan och då var det dax att kliva in på labbet. Jag hade slarvigt  lämnat min Waran bricka i Hallens omklädningsrum. Jag fick en ny av de vänliga syrrorna.

Kl 10 00 var jag åter i hemmet och belönade mig med två koppar kaffe med tilltugg. En timmas kommentar arbete och genomläsning av debatt artiklar följdes av en timmas stryktid.

Kl 1300 dax för hemmagjord ärtsoppa med två hårda ostmackor. Efter middagen en timmas vila.

Halv fyra dax att bege sig till hallen för styrkepass med kompisen. Jag har fått instruktioner av min utmärkte sjukgymnast bland annat hur bänkpressen skall utföras. Detta för att inte axlarna skall paja. Vi är nu noga med att inte hasta vid styrkeövningarna utan att verkligen försöka att utföra övningarna på ett riktigt sätt. Vi avslutade med 5x1 min cykling. Kadens: 85/min.

Åter i hemmet strax före sju tiden. Kollade in med hustrun att kvälls mackan i form av svampstuvning skulle hinnas med till Wetterstrands utfrågningen.

Avslutade kvällen med ett Blogg inlägg och därefter i säng strax efter halv elva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0