Början till slutet

FBKs turliga och avgörande mål i sudden i går i den fjärde finalmatchen kan vara början till slutet i finalserien för vargarna från karlstad.

Skellefteå var det klart bästa laget. Men hade inte turen på sin sida. Troligen är det så att formkurvan för norrlänningarna är brant på väg uppåt och karlstadslagets dito kan vara precis tvärtom på väg lika brant nedåt.

Jag brukar förlöjliga kommentatorernas envisa tjattrande om att målvakterna har en avgörande betydelse för match utgången. Jag tror jag har rätt i nio fall av tio. Men igår inträffade den enda gång som jag har fel. FBKs målis var på plats i alla lägen och fick pucken på de rätta ställena. Tvärt om åstadkomm Hadelöv som enligt Bork skulle ha kikat åt sidan och tagit backskottet som gav FBK 1-1.

Allt talar för att de ungdomliga Skellefteå laget är på väg mot seger i den femte matchen i Löfbergs och sedan kommer det att bli enkla segrar i de två återstående matcherna.

Fortfarande kan jag se David Rundblads och Anders Söderbergs dribblingar som visserligen inte resulterade i mål men det kommer fler och då blir det nättrassel.

Alla förutom de tigerrandiga skellefteå spelarna tror att loppet är kört och målfilmen visar seger med klar marginal för kaffespelarna.

Hoppas jag har fel men jag är en rutinerad betraktare av hur idrottsliga prestationer har en förunderlig kraft till omsvängningar och i detta fall tycker jag mig se en tydlig trend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0