Långfredagen

När vardags rutiner bryts på grund av helger kräver det mental styrka att bibehålla målsättningen om tre styrkepass i veckan. Alltså höjde jag mig mentalt och begav mig till hallen trots Långfredagen. Förmiddags träning kan vara seg att ta sig igenom men också den tid på dygnet då kroppen bör ha mest lagrad energi efter en natts vila.

Lite seg var jag allt. Mest på grund av två cykelpass tidigare i veckan som sugit ut en aning energi ur vissa muskelgrupper. Dock ger jag mig godkänt.

Härligt att komma hem och kunna njuta av min nybakade ambosiakaka som jag ordnade till innan jag åkte till träningen. Grädde och sylt förhöjer smakupplevelsen några snäpp.

Livskvaliten förhöjs om jag efter en fysisk ansträngning har en spännande bok att ta till. Lättläst förstås måste litteraturen vara. Viveca Steen den här gången. Hon delar upp berättelsen i kapitel om några sidor. Det gör att jag kan lägga boken åt sidan och lyssna på radion en halvtimma eller bara blicka upp mot den klarblå himlen några minuter innan läsluste åter tar överhand.

I värsta fall pockar någon trädgårdssyssla på i form av ogräsbekämpning. Lika bra att rycka lite så här i början av säsongen. Genom att förebygga blir arbetet inte så påfrestande längre fram, tror jag.

Tidigt i säng i dag. Jag har målsättningen att relativt tidigt vara på biken i på påskaftonens morgon.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt det låter!! Men ska inte långfredagen vara en vilans dag ?

kram o Glad Påsk!!

2011-04-24 @ 14:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0