Bra val

Va' bra! Annie Lööf har utsetts av centerns valberedning till att bli ny partiledare. Absolut en av mina favoriter när jag tagit del av riksdagsdebatterna. Glad uppsyn även i de mest hårdföra debatter. Absolut en social begåvning.
Dessutom moder till en rad kontroversiella förslag som ex plattskatt som kan vara ett utmärkt verktyg för tillväxt i samhället.

Också en yngre förmåga blott tjugoåttaår, långt från gubbväldet med slipsar och kostymer. Berlusconi släng Dig i väggen om Du skulle möta Annie i debatt.

Annie är välutbildad med en nyligen avlagd juristexamen.

Nu behöver jag inte tveka var jag skall lägga riksdagsrösten. Centern borde locka många socialdemokratiska väljare bort från betongpartiet. Är det något eller någon som borde förändra en gammal grå sosse så borde det vara åsynen av Annie och hennes stil. Vi får se!

Socialdemokraterna ville ha Wallström som ledare. Lööf spelar i en betydligt högre division.

Om nu det är så att en kategori väljare enbart röstar på ett parti för att de tycker om partiledaren borde många röster hamna hos centern.

5000 röster i senaste personval är en bra början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0