Nyårsafton

I dag på förmiddagen efter styrketräningen när jag satte mig på cykeln för det avslutande "tröskelpasset" och efter jag gjort de sedvanliga inställningarna på cykeln "K" för sadelnivån "2" för styrhöjden och så det som betyder mest nivå 14 för motståndet trodde jag att det var något fel när jag började trampa.

Alltså på 14 nivån för motståndet. Tidigare har jag börjat känna redan efter någon minut hur tungt trampandet har känts, men inte idag. Vad är detta? Det måste vara något fel på cykeln. Nivå 14 har inte hakat i, kanske? Jag fortsätter att trampa och efter fem minuter måste jag acceptera att jag kommit över nybörjartröskeln och nått en ny nivå.

Tidigare har jag mentalt inte trott att jag skulle orka med målsättningen mot 20 minuters trampande på nivå 14, men icke i dag. Men jag bestämmer mig för att inte förhäva mig utan ställer in mig på dagens 19 mnuter och visserligen börjar tröttheten kännas efter 15 minuter men tankarna att jag inte skulle orka mot målsättningnen infinner sig aldrig.

Jag börjar så smått fundera på att om någon vecka höja nivån till 15 eller fortsätta mot 20 minuter med målsättningen att köra 2x20 min med fem minuters vila.

Kul att på nyårsaftonen träffa kompisar i hallen och dialoga med. Kämpande långskubbare. En kille som körde 5x10min. Och som efteråt berättade att hans målsättning var att från 43 minuter på milen försöka att prestera under 40 min.

Efteråt låg jag och lyssnade på Vinterprataren och pastorn Thomas Sjödin. Tårarna rann när hans tema var hans och frugans förlust av två minderåriga barn genom sjukdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0