Nu är det gjort del 3

Jag sov oroligt efter speedwayen eller rättare hade svårt för att somna. Kanske också beroende på att jag låg och tänkte på morgondagen.

Hustrun hade varit omtänksam och handlat ny midjeväska med olika fack och lite modernare än reklam produkten från Folksam som jag nyttjat vid träningsrundorna. Hon hade ocks lagt fram andra cykelväskor att packa i. Jag hade bestämt mig redan för någon dag sedan hur min packning skulle se ut och det konceptet satsade jag på.

Jag åker i långärmad Helly Hansen tröja och cykelbyxor och vita sockor av modernaste slag. Vanliga gympa skor på fötterna och cykelhandskar på nävarna. Hjälm förstås.

Packningen består av halvlånga byxor och tshirt samt sockor att användas på "fritiden". Liten handduk samt silkeslakan. Stenhårt inrullat i en plastpåse. Runt allt en regnjacka. Denna medelstora korv fäster jag på pakethållare med remmar.

Midjeväskan innehåller tandborste, liten champo flaska, plånbok, telefon. Trasa att putsa glasögonen med och solglasögon. Hustrun förordade plastpåsar till fötter och plasthandskar och plasten fick följa med.

Jag hade bakat energikakor dagen innan och de medföljer som tyngsta bagage i midjeväskan. Som sista åtgärd monterar jag ringklocka på hojen.

Jag rullar ned mott Klaravik och träffar cykelhandlaren som förklarar att han är sugen på att följa med. Det är bara att stänga, säger jag. Nåväl han hjälper mig med att kolla däck trycket och jag lånar en mejsel för att skruva fast ringklockan lite bättre. Och så väntar jag att Axel och Sacke skall dyka upp. Jag ringer Sackes hemnummer och får reda på att båda sitter och äter smörgås och dricker öl i trädgården efter en arton håls golfrunda.

Jag rullar till Na Klaraholmsgatan och får samma meny. Jag förstår inte varför båda gapskrattar när jag rullar in i trädgården. Hahahahaha var har Du Din packning? Jag förklarar att när jag själv bestämmer har jag aldrig något som inte kommer till användning med mig. Jag tänker för mig själv när jag ser Sackes stora ryggsäck, hur skall han klara det? Å andra sidan är han 10 år yngre än jag med stabil överkropp. Axel har två stora cykelväskor, men han har ju erfarenhet att ha cyklat till Rom.

Efter fotografering är det dax. Kraftprovet börjar halv elva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0