Täppas

Jag undrar om det finns en bättre entertainer än Täppaz Fogelberg i varje fall om han skulle få förmånen att leda fler debatt program än ring P1.

Täppaz är helt suverän när det gäller att ställa inringare mot väggen och konfrontera personen ifråga med problematiska alternativ.

Programet får ett helt unikt underhållningsvärde med Täppaz vid spakarna. I varje fall med mig som lyssnare utlöser jag den ensamme pensionärens skrattsalvor till oanade höjder.

Underfundiga hummande avlöses av spetsiga frågor och påståenden till inringaren som verkligen får hjärncellerna att gå igång.

Visst gör hans kollegor ett si så där alternativ till Täppaz men de ligger på min skala i Div 3 mot Täppaz elitstatus.

Jag har inte lyckats fånga en enda radio resensents inlaga vad beträffar ring P1. Möjligen har de kontroversiella synpunkter på Ts förmåga att leda programmet. Ts provokationer väcker förvisso många inringares vrede men underhållningsvärdet stiger mot oanade höjder när tillfällena inträffar.

Sist jag hörde Ts ledning av programmet var vid Lucia tid således ca tre månader sedan, alltför sällan enligt min mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0