Tjatigt

Usch, vad tjatigt det är med dessa fotbollsgalor och andra galor också och varför detta gala tjat? Jag förstår att det måste kallas så när deltagarna har frack och långklänning men det finns tillställningar som kallas för galor när åskådarna kommer i jeans oxå.

Och dessa meningslösa priser för årets prestation som skall läggas ovanpå priser som redan delats ut för prestationerna som gjordes under året.

I år blev det extra tjatigt när Zlatan för var det femte eller sjätte gången fick guldbollen? Kim Källström kunde ha fått bollen för att för engångs skull lyckats med en frispark. Men nu fanns det ett pris för snyggaste målet så det så.

Tur att det finns text TV att avbryta med när det blir för tjatigt.

Om det nu måste vara något så måste allt ändras och delas ut till de som trots dåliga odds gjort den bästa prestationen och till dem som gjort de största framstegen. Det kanske finns. Jag såg fragment av tillställningen, det blev för tjatigt.

Till en helt annan sak. Varför finns det ingen målvaktstränare i ishockey som förordar att målvakterna skall hålla sig på skridskorna i största möjligaste må'n? I innebany är utgångställningen liggande på knäna. Jag tycker hockeymålvakter allt mer börjar likna innebandymålvakter. När hörde jag sist att en innebandymålvakt fick hjältegloria?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0