Mat

Matställen har olika kvaliteter minst sagt.

En salladsbar serverar produkter av varierande sortiment. Ex kokt potatis i klyftor en mass i botten på plastskålen. Lagret över potatisen består av rikligt med grön sallads blad tillsammans med gurk och tomatklyftor. Översta lagret innehåller stora kycklingbitar och ovanpå kycklingbitarna ett lager av brända bacon bitar. Brända näst intill sot. Jag ger salladen betyget 1 på en femgradig skala och vill inte återvända till stället.

Uppenbarligen skiljer jag mig från många andra kunder som i strid ström travar in till salladsbaren.

Nästa dag besöker jag en lunchrestaurang med fyra slags soppor. En thai soppa, en tomatsoppa, en linssoppa och en championsoppa. Jag prövar thaien och tomatsoppan. Helt underbara smaksensationer och jag bedömer att de är som det heter vällagade. Jag kan få påfyllning för ett tillägg av 15 kronor. Självklart utnyttjar jag möjligheten.

Före soppan erbjuds jag ett trevligt uppställt salladsbord med mängder av nyttigheter. En trevlig källarlokal ger en extra touch till besöket. 

Jag berömmer personalen för affärsiden innan jag lämnar stället. Betyg 5. Och jag kommer tillbaks. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0