Massarbetslöshet?

Begreppet massarbetslöshet myntades av den nybildade alliansen 2006 inför valet för att göra det sovande folket uppmärksam på att stora skaror utan anledning pensionerades.
Efter dryga halva mandatperioden kollapsade världens finansmarknader och effekterna på arbete blev ytterligare någon procents stegring till över 7% och som består i dag.
I den politiska retoriken har begreppet övertagits av vänstern för att beskriva hur katastrofalt tillståndet i samhället har tillåtis utvecklats.
Jag ser inga tecken ute i sanhället på att det råder massarbetslöshet.
Jag förväntar mig att möta arbetslösa människor på bibliotek och ute i naturen men där är jag nästan ensam. Jag tar en runda runt Arbetsförmedlingens ingång men inte heller där möts jag av köer eller demonstrationer.
En dag råkar jag hamna ute på Bergviks köpcentrum och ser hur bilister åker runt och söker efter parkeringsplats och inne i templen köar folk med överfulla korgar ivriga att komma genom kassan till nästa tempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0