TV

Undrar varför Helena Ekholm blev så långt efter när den tunga bollen skulle rullas uppför sluttningen och nedför ett antal gånger? Och varför Magdalena var så långt före Helena och hur kunde Magdalena vinna över Torgny? Mest förvånad blev jag över när Berndt kom igen i nattövningen efter underläge och slog ut Torgny.
Jag tvivlar inte en sekund på att middagarna med gänget är höjdpunkter i mästarnas karriär men som TV tittare ger det mig ingenting inte heller att 20 år efter de enormt spännande skidtävlingarna i slutet av åttiotalet och början av nittiotalet åter påminnas om hur överlägsna vi var. Jo en vesäntlig tanke dyker upp. Nu är Norge bäst då  var det vi. Nästa epok domineras av en annan nation. Svårare än så är det inte.
Mest förvånad är jag hur millioner svenskar kan välja Mästarnas mästare framför Babel. I morse såg jag min absoluta TV favorit rescensera böcker i morgonprogrammet. Magnus Utvic. Missa inte honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0