Kommunal kärnverksamhet

Jag blir förvånad när jag kollar på Värmlandsnytt och ser ett reportage från Degerfors kommun som redogör för att på grund av kommunens dåliga ekonomi måste en gemensam samlingssal tillika lunchrestaurang för gamla stänga lunchserveringen för att det fattas 250 000.
Jag blir förvånad när jag läser ett debattinlägg i NWT att Årjängs kommun måste lägga ned byskolor för att spara samtidigt som kommunen finlirar med torgets utsmyckning.
Jag trodde att kommunens kärnverksamhet var att värna om barn och åldringar.
Det måste finnas andra saker att spara på i en kommun. Om inte annat bör personalen avstå från årliga lönehöjningar och om inte det räcker sänk lönerna så att  kärnverksamheten kan bedrivas på ett mänskligt sätt.
I Karlstads kommun pratas det om att bygga nya idrottsplatser och tak över en isyta. Sluta med sådant dravel och ägna Er åt det Ni är satta att sköta. För eller senare kommer medeborgarna att reagera kraftfullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0