Brev till Mikael Damberg

Hej!

Jag har just läst Ditt inlägg i Svd. Jag läste även Normans artikel i går. Jag tycker inte det är konstigt att det fanns
tjänstmän i regeringskansliet som var tveksamma till affären. Däremot tycker jag det vore mer konstigt om regeringen på grunder från sina egna tjänstemän kört över Vattenfalls styrelse och VD.
Att det rådde oenighet om en sådan stor affärsuppgörelse är inte konstigt. Konstigare hade varit om det rått fullständig enighet.
Jag håller mer med Norman än Dig. Således om det är så att statliga bolags affärsuppgörelser skall styras från
departementen bör det klargöras och allmänheten upplysas om skillnaden mellan alternativet till en från politiken
skilld egen bolagsstyrelse.
Vad Du möjligen bör upplysa allmänheten om är att regeringen hade tillsatt alltför riskbenägna styrelseledamöter
i Vattenfall och vilka ledamöter Du hade föredragit.
Jag lutar åt att Du vill om jag skall ta till kraftord missleda allmänheten genpom politisk pajkastning. Bättre vore att
utbilda allmänheten i en som Du själv säger snårig fråga. Det tjänar demokratin på.

Vänligen
Inge Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0