Sverige - Portugal

Låt Wernblom ta hand om Ronaldo, läser jag. Wernblom hör inte hemma i en svensk startelva. Jag vill se känsliga och bollskickliga mittfältare i en svensk elva. Ronaldo m fl spelare i portugals lag är skickliga på frisparkar. Låt inte spelar typer som Wernblom ta hand om Ronaldo. Resulterar bara i en mängd frisparkar. Ronaldo skall ha så lite boll som möjligt vilket möjliggörs genom att sverige har så mycket boll som det någonsin går. Tyvärr kommer sverige att spela framåt med chansbollar och inlägg från yttrarna samt att Isaksson alltid sparkar ut bollen medelst en luftpastej. Allt resulterar i portugisk boll och ett bollrullande som till slut resulterar i mål.
Anders Svensson från start? I går mot Esbjerg hade Anders en bedrövlig statistik i passningsspelet. Ur form!
Låt Zlatan spela i fyrbackslinjen eller fem mittfältslinje och sätt upp Berg eller Toivonen i varsin halvlek att springa på långbollarna. Varför inte Engvall eller var det Ekvall från U17 laget? Inte uttagna i truppen. Ojdå!
 
jag minns hösten 1967. Då var det inget snack. Sverige slog Portugal på bortaplan. Sylve Bengtsson gjorde mål.
jag satt på ett fik och kollade på matchen i Uddevalla tillsammans med pekka efter att ha gjort mitt bästa långlopp någonsin. Vänersborg - Uddevall 30 km. Hans-Uno var långt fram i täten. Häp! Kommer inte ihåg namnet på segraren. Gör Du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0