Minnet

Minnet avtar med åldern är ett känt faktum. Ofta har jag svårt att komma ihåg vad den ena eller andra personen heter. Ibland söker jag namnet på kompisars barn och träffar sällan rätt ibland kan det vara någon avlägsen släkting eller rent av granne.
Jag kommer ihåg en episod på jobbet i början av nittiotalet och som således inte kan ha med åldern att göra. Men i alla fall var jag ansvarig för något arrangemang där kollegerna skulle anmäla sitt deltagande till mig. Listan låg på skrivbordet och en arbetskompis som satt i rummet nästintill kom in och pekade på listan och sa': skriv upp mig, varpå arbetskompisen stod kvar och kollade att jag skulle börja skriva. Jag kunde inte komma på vad kollegan hette. Jag kommer inte ihåg hur det hela slutade.
I varje fall letade jag häromdagen efter namnet på en gammal arbetskompis sons namn och hade hållit på och försökt dra mig till minnes namnet i flera dagar men inte lyckats.
Då tänkte jag: jag börjar att rabbla alfabetet och vips när jag kom till bokstaven K satt namnet där som var Klas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0