Juve - MFF

Det mest spännande och underhållande jag kan uppleva inom idrottssfären är när ett svenskt klubblag spelar som i går en match i champion leauge. Jo, det är klart det känns i magen när Bahta håller avståndet och till och med knappar in på Dibaba i ett  långdistanslopp. Men ändå att uppleva spänning i två immar är något annat. Nu blir det aldrig så för svensk lubbfotboll är divisioner i från att kunna hota de 32 lag som kvalificerat sig till säsongens spel.
Att som MFFs tränare förklara att Tevez var den stora skillnaden, ja då undrar jag vilken match han såg. Juventus kontrollerade matchen totalt med passningsspel som är mil i överlägsenhet mot vad MFF åstadkom. Jag tänker inte ägna mig åt att se om matchen men någon nåste ha statistik på hur många ggr MFFs målvakt sparkar ut bollen och den hamnar omedelbart i motståndarlagets ägo. Finns inga andra alternativ att starta ett spel som leder till eget bollinnehav? Inledningsvis har MFF bollen i två skapliga scenarion med bollinnehav men båda avslutas med försök till 40 meters passningar genom höjdbollar istället för att säkerspela. Självklart är varje position i Juventus helt överlägsen varje spelarposition i MFF men säg då det i analysen efteråt och förklara inte förlusten med att det berodde på en spelare. 
Jag ser framemot Kamraterna - Gefle på Gamla Ullevi på Fredagkväll. Det är nostalgi och känslor att komma till Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0