Stadiontävligarna

Varför skall friidrottstävling i Sverige av relativt hög klass avslutas 2155 med ett högklassiskt 100 meters lopp för tjejer? Hur många ljuma sommarkvällar har Norden? Och varför reklamerar arrangören med 110 m häck som kvällens clou?  Läktarna verkarde halvbesatta. Och hur många medel intresserade av firiidrott lockas av ett lopp över 13 sekunder?
 
Visst kommer allmänheten för att se Bolt springa på strax under 10 sekunder men då kommer pleti och kleti för att se atleten showa före och efter loppet för sitter jag inte på upploppssidan har jag ringa behållning av ett 100 meters lopp. Nu var inte världsartisten där och då stannade johansson och andersson framför TVn. Synd att arrangören så kapitalt missar hur en friidrottstävling skall disponeras och reklameras.
 
Högklassiska 800 och 1500 meterslopp och stavtävling för damer och mycket annat godis borde ha dragit betydligt mer folk. Men som sagt skyll Er själva med fel disponering av tids schemat och reklam dito. Nu kom jag in i programmet strax efter åtta så jag missade säkert en del.
 
Intervjuerna brukar vara rena skämtet men med Pops blev det bättre och en sjön kille vara Rutherford. Och som påpekades av Kajsa. Kvällens behållning ur svensk synpunkt var Andreas Almgren. Vilken klok och seriös och allvarlig kille. Lycka till Andreas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0