Fotbollseländet

Jag blir bedrövad när jag ser eländet på Friends Arena. Matchen mellan AIK och Hammarby och en del av publikens uppträdande. Vad är det för supporttrar som tänder bengaler och fördröjer spelet?  Vill fancen som har bengaler i fickan se fotboll eller är de där för att förstöra för evenemanget?
 
Jag kan inte tolka deras uppträdande annat än att de är inte intresserade av fotbollens finesser utan där för att förhärliga sitt eget uppträdande. Och hur intresserade är vi som älskar fotboll och finesserna på plan av de sk supportrarna? Jag beklagar men varför inte ta ett rejält samtal initierat av berörda klubbar med  supportrar som enbart löser entre för att förstöra matchen.
 
Är detta enbart ett storstadsproblem? Eller varför inte begränsa det till ett AIK problem. I så fall bör svenska fotbollsförbundet överväga att flytta ned Solna klubben till lägsta divisonen. Då kan AIK spela matcherna på en avlägsen belägen plan utanför storstaden där fansen kan elda på utan att seriösa betalanda publik drabbas.
 
 
Svenska fotbollsförbundet bör omgående ta ett beslut att där bengaler förekommer stoppas matchen omgående och klubben flyttas ned till lägsta divisionen. Drabbad klubb ersätts i nästa omgång av den klubb som leder Superettan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0