Söndagsutflykt

Sist lidna helgen var jag på besök i fotbollens huvudstad och på Söndagsmorgonen cyklade jag till barnbarnets knatteträning. Jag råkade cykla fel och hamnade  bland vuxna som höll på att förbereda något med kamera och iklädda proffsiga fotbollskläder med märken på så jag förstod att här var det allvarliga saker på gång. 
 
Jag förklarade vad jag var ute för att kolla på och en vänlig riktningsförändring följde från en vän på min tur. Jag bestämde mig för att vars lite provokativ. Och ställde frågan, vad håller Ni på med då? Ett vänligt svar följde och jag passade på tillfället att spinna vidare med att påstå att Sverige nog inte kommer att göra ett enda mål i kommande EM. Och lade till att Landslaget spelar ungefär som Blåvitt. Och att jag i Stefan Holms Mästerskapstips på grund av det dåliga passningsspelet tvingats förpassa Landslaget ur turneringen efter gruppspelet.
 
En av gubbarna blev intresserad av mitt snack och hänvisade till förra årets framgångar med U 21 landslaget. Han höll med mig om min analys av passningsspel och dålig teknik men förklarade att så hade det sett ut i matcherna mot Portugal och England och att det går att vinna  trots stort bollövertag för motståndarlaget. Hoppas mönstret upprepar sig kommande vecka för Landslaget och jag har totalfel. 
 
Nåväl för att se på knatteträningen lyckönskade jag till fortsatt verksamhet och vände på cykeln och styrde mot planen där småkillarna kickade boll. 
 
Började  att prata med några föräldrar i en klunga om att var det inte väl tidigt att börja träna sexåringar ? Dom var inte värst intresserade av att dialoga med en Morfar så jag fortsatte till sidlinjen och betrakatade knattarna. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0