Johaug

Jag har full empati med Johaugs situation och hennes beslut att använda salvan. Och jag lockas att använda den för henne positiva konspirationsteorin. Många tror att världsstjärnor är för mer än vi vanliga dödliga. För mig framstår toppidrottare självklart som mer sårbara än en normalt tänkande människa. Tänket är till 100% inriktat på nästa träningspass och att när morgonstunden inträffar, känna efter , hur mår jag i dag?
 
Jag anar att läppsåret hade sressat J. i flera dagar med dåligt näringsintag och att inte kunnat fullfölja träningsprogrammet till 100% som en konsekvens av läppsåret. Att i den situationen kleta på en salva som en läkare ger henne framstår för mig lika trovärdigt som det otroliga att inte kolla vad som står på förpackningen.
 
Tror någon som det antyds att J. skulle dölja läppkletet med att ha injicerat anabola tidigare och efter senaste testet i maj är det den fullödiga 100% negativa konspirationsteorin.
 
Lena Anderssons analys av Js kroppskonstruktion är den mest trovärdiga analysen till Js framgångar. Dvs att hon har en optimal kombination av litet underhudsfett och hög muskelvolym. Därtill avslutar hon krönikan med frågan om toppidrotten måste vara lika fundamentalistisk som de som läser koranen bokstavligt?
 
Många blandar ihop Js missöde med astma medecineringen och konspirerar att detta skulle vara någon gråzon i norskt idrottsutövande. Jag anser att norrmännen håller på att bli ett föregångsland när det gäller elitträning och toppning av elitaktiva. Senast bevisat genom framgångarna i cykel VM i Doha. I en så stor sport som cykel ser jag tre normän sista 10 milen ständigt bland de främsta i klungan och att de inte riktigt behärskade finishen var väntat bland europas och världens toppcyklister men ändå vara sexa och sjua oerhört starkt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0