Yrkes "karriären"

Nu gäller rast från fredax städningen och även OS tittandet. Dagens post innehöll ett brev från SPV. Jag beviljas Pensionsersättning fr o m 2008-09-01. Jag är därmed befriad från AMS. I AMS klor har jag varit sedan 2007-10-27 då kommunnen inte längre var intresserade av mina tjänster. Nu har inte AMS klor på något sätt under perioden varit vassa beroende på att jag hade förmånen att träffa en förstående handläggre.. Som sagt jag föddes när andra världskriget led mot sitt slut och tyska armen nästan förintadeds på den ryska tundran under försöket att ta sig tillbaks till hemlandet efter nederlaget vid Stalingrad. Mamma och Pappa hade sannolikt träffats under festligheter ute på landsbygden som är den stora halv ön som sticker ut i Vänern. Jag blev förmodligen till helt oplanerad. Jag växte upp med Mammas föräldrar och Pappa låg i lumpen i Kristinehamn. Tyvärr drabbades han av Polio och tillbringade flera års rehabilitering på dåvarande Vanföranstalten på Sahlgrenska i Göteborg. Pappa läste under tiden på GTI till ingeniör och började jobba i Göteborg. Då var det dax för Mamma och mig att bege oss till Göteborg och Garverigatan. Jag skrevs in i Göteborgs Folkskolor närmare bestämt i Odinskolan på hösten 1951. Fr o m Vårterminen 1955 gick jag på Norrstrandsskolan i Karlstad. Pappa hade fått nytt jobb på Svenska Rayon i Vålberg. Det blev bara en termin på Norrstrand. I betygsboken står det att jag var närvarande 113 dagar och sjuk 2. Jag kom in på Läroverket och tillbringade där sex år eftersom jag fick gå om första klassen. Hösten 1961 kom jag in på Sundsta Gymnasiet och efter fyra år blev det Studentexamen den 6 maj 1965. Den 8 juni rykte jag in på I2 och tillbringade där femton otroligt roliga månader det var skillnad mot det tråkiga gymnasiet. Vad skulle hända nu ? Tillsammans med min kompis åkte vi till Universitetet i Göteborg och anmälde oss på Pedagogiska institutionen. Hade någon vision om att bli Matte lärare men den tanken tog slut i och med vårterminens ett betygs studier i ämmnet. Åter till Karlstad och nyöppnade Universitetsfilialen. Jag fick rådet av studievägledaren att försöka mig på en Pol mag. Ett ämne avverkades varper termin och resultatet blev en Fil kand uttagen den 29 oktober 1970. På somrarna jobbade jag som Campingvakt på Skutberget och två av somrarna hade jag nytta av framgångarna I2 och hade jobb som Vpl Sergeant. Under julledigheten var det Posten som fick nytta av mina tjänster. Mitt första jobb blev som vikarierande timlärare i Gymnastik på Molkoms Grundskola fr o m 7/1 71 t o m 19/2 -71 då strejk utbröt bland lärarkollektivet. Jag hade tur för på Söndagkvällen ringde min kompis och frågade om jag ville börja på Hedrico ett grossistföretag på Våxnäs. Han var gift med "Dirrens" dotter. Så blev det och jag fick lära mig grundläggande kontorsgöromål. Sejouren blev kortvarig. Sjuttonde maj 1971 anställdes jag som Budgetassistent på A9 i Kristinehamn. Den första bilen inköptes. Kort anställning till den elfte oktober 1971. Därefter på Fo52 och så småningom I2/Fo52 till hösten 1974. Den 15 september började jag i Stockholm på FMV. Karolinen färdigställdes under 1974/75/76 och i maj var det dax att flytta in i militärkomplexet som i dag förvandlats till en civil inrättning så när som på Pliktverket. Jag arbetade inom FMV,FMV:Verkstad,Verkstadsförvaltningen och slutstationen FMLog som avvecklade Karlstads avdelningen sista november 2005. Den första dec var det dax att anmäla sig för första gången på Arbetsförmedlingen. Karlstads Kommun blev intresserade av min ekonomiska kunskap fr o m 31 juli 2006. Kommunen var inte längre intresserade den 27 oktober 2007. Åter dax att anmäla sig på Arbetförmedlingen. 2008-08-31 är det slut på arbetet så vida inget deltidsarbete dyker upp. Jag hoppas att jag kan återkomma med närmare upplevelser från arbetslivet vid ett senare tillfälle. Nu gäller OS friidrottsperioden mm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vill du ha gratis biobiljetter, presentkort eller smink? Besök då: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=11761

och: http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=57198

Ha en bra dag!



2008-08-15 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0