Ylva Johansson hycklar

Jag har kollat på när Ylva Johansson debatterar. Det finns något konstigt i hennes kroppsspråk. Det stämmer inte med det hon säger. Hon måste höja rösten för att övertyga motståndarna, tror hon. I mina ögon får hon något löjligt över sig. Jag slutar helt enkelt att lyssna på henne och bara kollar hur hon agerar med ögon och mun kanske också med armar och övriga kroppsdelar. Tror hon på vad hon säger? Jag är ingen vän av svåra ord men om jag använder ordet patetisk för att karakterisera Ylva, kan det vara rätt kanske. Varför skriver jag detta. Jo hon har stort inflytande i det socialdemokratiska partiet och därmed i riksdagen. Hon kan utöva stort inflytande på Sveriges politik i framtiden. En annan anledning till att jag blir engagerad är att jag tycker inte om personer som inte är helt ärliga och allra minst sådana som i det offentliga livet ena stunden klart tar avstånd från ex hushållsnära tjänster och nästa dag utnyttjar tjänsten till att betala lägre skatt. Är man så ideoligiskt reflexmässigt bunden till vissa politiska riktningar som Ylva då måste det vara konstigt att vilja betala mindre skatt och till på köpet aktivt i sin deklaration begära att få befriad från några skattekronor. Jag tycker Ylva har drag av demagog. Sådana personligheter kan vara farliga för samhällsutvecklingen om de är i positioner som Ylva. Demokratin har sina brister i och med att många okritiska personer lägger sina röster utan att närmare skärskåda vad vissa politiker med stort självförtroende verkligen säger och menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0