Träningen

I höstas började styrketräningen den första veckan i september. Med undantag för tre semesterveckor har träningen pågått oavbrutet sedan dess. Två pass i veckan har förekommit de senaste två veckorna (trädgårdsarbete hos Mor och midsommarafton) och någon eller två veckor i maj med två pass.
Planen har varit att avsluta styrketräningen i och med denna veckan. Så i dag blev det näst sista gången.

Styrketräningen har kompletterats med två simpass i veckan t o m första veckan i maj och fr o m vecka 47 med ett drygt månadslångt uppehåll i slutet av dec och in i februari. Tyvärr får jag besvärande utslag över stora delar av kroppen i samband med simningen.

Planen var att ersätta simpassen med cykelträning ute i Guds fria natur. Tyvärr har inte den mentala styrkan varit tillräcklig eller också är det ett allmänt problem att gå snabbt från en rutin till en annan. Till dax dato har det blivit fem cykelpass. Tre st med en god vän och två självständiga initiativ.

Totalt ca 47 styrkepass på hösten och 66 d:o pass under våren. Jag har sagt flera gånger till träningskompisen att hade jag uppvisat en sådan mentalstyrka och hårdhet under min aktiva tid så hade inte tider under 1,50 på 800 m varit någon omöjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0