Vardagligt

Om tänkte jag om jag skulle försöka mig på att skriva om alldagliga saker och inte vara så högtravande med politik och ekonomi och en och annan idrottskommentar.

Då så sätter jag igång inspirerad av offentliga bloggare som jag nyss läst. Ex den berömda H H på DN.

I dag vaknade jag med återigen ont i ryggen. Fa'n tänkte jag går det aldrig över. Vad är det för ryggont nu då?.

Ner i köket och lagade till gröten och öppnade datorn för att skåda in i det offentliga samtalet med DNs ledare och debattsida som inledning. Ungdomarna inom sossarna har kommit på att det inte går att låta äldre sossar styra partiet längre och det är i överensstämmelse med vad jag skrivit om i inlägg tidigare. Jag brukar ligga före i den offentliga debatten.

Nu var det en dag då frugans matlåda och för den delen min egen mattallrik skulle vara färdiga till ca 1100 tiden.
Det är mycket att stå i en förmiddag av den här karaktären. Som sagt var matlåda och före det urplockning av diskmaskinen.

Förmiddagen kompletterades med att jag upptäckte att det var min mors namnsdag. Ringde och bjöd in mig till kaffe kl 1130. Så var det det här med att frugan hade beställt avhämtning av gamalt köksbord. Hämtningsföretag var gengåvan och tiden var utsatt till 1100. 1115 ingen gengåva. Ringde och fick bekräftat att det var fredagen den 16 som avhämtning skulle ske.

Cyklade ner till mor och ikapp grannen som jobbar på röntgen och som var på väg till kneget. Ont i ryggen och röntgensköterska är en bra kombination samt en släkting som är verkmästare inom gebitet.

Trevlig fika hos gamla mor med vardagligt snack om katter som dött och nya som fötts. Plockade in papper i pärm.

Ringde kusin Inger som denna dag också hade namnsdag och som jag inte pratat med sen'n mor fyllde år. Hennes pensionering hade gått si så där. Saknade kamratskapet och tillfredställelsen med att åstadkomma något på jobbet. Jag skall ringa fler gånger. Hon kanske behöver en samtalspartner som kan reda ut att få dagen att gå.
Det är min specialitet.

Nåväl fikat med mor var slut och det var dags att titta på Dagens Rätt. Därefter ut och kolla på de välbeskurna äppleträden som ,ja jag är morbror till honom men vad skall jag kalla honom, hade fixat. Jag är dålig på släktskapsbenämningar.

Cyklade hem och åt mattallriken och kurerade ryggen med övningar på hallgolvet. Ringde min trevlige kompis och hade ett långt samtal om ditt och datt bl annat upplyste jag honom om att Obama fått fredspriset vilket han borde ha kollat in. Tillhörande kultureliten som han gör.

Så var det dax för den försenade fredagsstädningen. Kul blogginlägg, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mycket intressant läsning och du lyckades ju ändå få in någon "högtravande" kommentar.. :-)

2009-10-10 @ 09:27:15
Postat av: Daniel

Vardagligt så det förslår!!



Systerson är ordet.

2009-10-11 @ 14:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0